בתחילת השבוע זימנה אותי מנהלת בית הספר בו אני מלמדת לשיחה והציעה לי את ריכוז התקשוב בבית הספר. בתחילה
מאוד שמחתי, תחום התקשוב קרוב לליבי ואשמח להעביר את הידע שלי והיכולות הלאה לשאר
חברותי לצוות. אך "עלייה וקוץ בה" באותה פגישה בישרה לי המנהלת כי ישנם
קיצוצים בתחום התקשוב ולכן יקוצצו שבע שעות הדרכה
וכנראה ישאירו רק את גמול הריכוז (גם זה עדיין לא ברור). במילים אחרות
תפקיד ריכוז התקשוב בבית הספר הופך להיות תפקיד בהתנדבות. בקשתי זמן למחשבה
ולבירור עם עצמי.
ישבתי בבית ומניתי את
כל החסרונות: תפקיד כזה דורש המון זמן ואם לא מעוגן לו זמן במערכת הוא מתמסמס. איך
ומתי אוכל לתת למורות מענה לבקשותיהן? ,יש המון עבודה שאותה אצטרך לבצע בביתי
ובשילוב עם לימודי התואר השני נראה לי עמוס מדי, הזמן הרב אותו אני אקדיש יבוא על חשבון ילדי הפרטיים
וגם על חשבון תלמידי כיתתי מכיוון שאם אצטרך לתת מענה מיידי למורות אצטרך לצאת
מהכיתה. לעומת
היתרונות: תחום שקרוב לליבי ,שינוי שאני יכולה לחולל בבית הספר, קביעת מטרות
ויישומן, חשיבות שאני רואה בהטמעת התקשוב. בנוסף, התחלתי לחפש מודלים שונים של הטמעת התקשוב בבתי הספר, מודלים
המתאימים למסגרת שנתנה לי הדבר הראשון שצץ היה הקיצוץ הנרחב שמבצע משרד החינוך בתקשוב
כתבה בעיתון הארץ: "משרד החינוך מקפיא בחשאי
תוכניות מחשוב" ,בנוסף דיונים בפורומים על הקשיים שמערימים על רכזות
התקשוב : שיחה
בפורום בין רכזות תקשוב. הדילמה לא
הייתה פשוטה, כל רכזת ששאלתי לדעתה אמרה שהיא שוקלת לפרוש מהתפקיד בגלל העומס
והצמצום בתקציבים. חזרתי למנהלת שלי והודעתי לה שאני מוכנה לקבל את התפקיד ,הלכתי
עם הלב ועם החשיבות שאני רואה בהטמעת התקשוב בבית ספרי. אכנס לתפקיד זה ואנסה למלא
אותו בדרך ובצורה הטובה ביותר על אף כל המגבלות שהציבו בפני.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה