יום שבת, 20 ביולי 2013

שלושים ושלושה הכישורים הדיגיטליים שכל מורה במאה ה-21 נדרש להם



 איפה אני? ואיפה אתם?

כשקיבלתי את הפוסט הזה למייל שלי מרכזת התקשוב  בבית ספרי מיד ידעתי שאעשה בו שימוש.
http://www.hayadan.org.il/33-digital-skiils-for-future-300612/. פוסט זה " שלושים ושלושה הכישורים הדיגיטליים שכל מורה במאה ה-21 נדרש להם " מתחבר לכתיבת הרשומה הקודמת שלי ,בה העליתי את העניין שעל מערכת החינוך להכיר ברמות השונות של המורים, בפתיחות ובגמישות שיש למורים שונים ביחס להכנסת טכנולוגיות חדשניות בבית הספר.
רשומה זו שהגיעה אל כל צוות המורים גרמה לקשת רחבה של תגובות. החל מרצון עז ללמוד את כל הכלים שצויינו ברשומה בהתלהבות רבה וכלה בחשש גדול ופחד עד כדי שאילת השאלה : "אם מערכת החינוך צועדת לכיוון זה, אין לנו מקום בתוכה...."

אנו מתבקשים לשלוט כרגע בשלושים ושלושה כישורים דיגיטליים.... אכן כן ,שלושים ושלוש טכנולוגיות שאותן אני צריכה ללמוד ולהתעדכן כדי להיות מורה המתאימה עצמה למערכת ששמה לה למטרה לקדם את התקשוב.
 מעלה שוב את החשיבות בהתאמת מערכת החינוך למאה ה-21 ומדגישה שהתלמידים אותם אנו מלמדים כיום שונים לחלוטין מתלמידי המאה הקודמת. ואנו המורים מחוייבים בכישורים טכנולוגיים כדי להתמודד עם אתגרים אלו ובעיקר לתפוס את תשומת הלב והמיקוד של התלמיד ולרתום אותו לתהליך הלמידה.
כשקראתי את שלושים ושלושה הכישורים מיד שאלתי את עצמי איפה אני נמצאת על הרצף הזה? מה אני יודעת מה עלי עוד ללמוד? והבנתי שיש עוד הרבה כישורים שעלי ללמוד ואני מניחה שברגע זה יצאה עוד טכנולוגיה ,פשוט לא הספיקו להכניס אותה לרשומה.
אין ספק שכל הידע הדיגיטלי שמופיע ברשומה מכובדת זו מאתגר מורה אחד ומאיים על מורה אחר.
אני בכל אופן החלטתי שאני מתקדמת לומדת עוד ועוד ,ולא נשארת מאחור –בשבילי ובשביל תלמידי.








 


                                 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה