בכיתתי לוח אינטראקטיבי זו שנה שנייה כל –כך התרגלתי לעבוד עמו ,שאיני יכולה לתאר את עבודתי ללא הלוח, מעבר לכך
איני יכולה לחשוב על מצב שבו אצטרך לעבוד ללא הלוח האינטראקטיבי. היתרונות של הלוח
רבים מאוד ואין ספק שיש שונות בעבודתי לפני הלוח ואחריו. נראה כי באמצעות
הלו"א רמת הריכוז והמוטיבציה ללמידה בכיתה עלתה, הילדים אוהבים מאוד את התכנים
שעולים ונלמדים באמצעות הלוח.
אך לא
פעם שאלתי את עצמי האם ההוראה שלי הפכה לפרונטלית יותר בעקבות הלוח האינטראקטיבי? אני
מוצאת את עצמי יותר ויותר פעילה ופועלת יחד עם הילדים מול הלוח ,בגלל
האינטראקטיביות שלו. האם הלוח הזה מחזיר אותי לתקופה שבה למדתי באופן פרונטלי? בעקבות
החשש הזה החלטתי לחפש בספרות מקצועית ולבדוק האם יש ממש בחששות אלו שהעליתי ואם
ישנן תשובות? הגעתי למאמר אותו כתבה אינה בלאו :"המהפכה
השקטה:לוח אינטראקטיבי בבתי הספר כתשתית לפדגוגיה חדשנית במאה ה-21 "
שבו נכתב כי קיים חשש שהוראה פרונטלית באמצעות הלוחות מהווה צעד אחורה מבחינה
פדגוגית (lewis 2003 ,אצל בלאו)אולם, לדברי
בלאו למרות התחושה
doing things in the old ways doing
old things but in new ways doing new things
in new ways
אני
מניחה שכשאגיע לשלב השלישי לא אצטרך לשאול את השאלה ששאלתי בראש הרשומה, או כפי שד"ר
אינה בלאו אומרת : "בכוחה של הטמעה כזאת להוסיף למערכת החינוך יופי אמיתי ולא
רק שכבת איפור נוספת". http://www.achva.ac.il/sites/default/files/achvafiles/maof_book/14/10.pdf
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה